dissabte, 31 d’octubre de 2015

Les incerteses

"Les veus del Pamano" em va agradar molt. "Jo confesso" està molt, molt, molt amunt en la meva llista de llibres preferits. Però, si com argumenta Jaume Cabré en aquest llibre, quan un lector li diu a un autor que s'ha sentit identificat amb el llibre que ha escrit, és quan l'escriptor se sent satisfet, féu-li saber si us plau que a gairebé cada paràgraf de "Les incerteses" he pensat "Ho sabia, a mi això també em passa".

Cabré parla de moltes coses en aquesta joia i, com us deia, moltes m'han arribat, en moltes m'hi he vist. Però una de les que més m'ha tocat és que diu que, com a lectors, llegim sense defenses. Em sembla una frase curta però plena de veritat. Per això, i des que sóc mare molt més (que he de reconèixer que m'he tornat una fleuma i tinc la plorera molt fluixa) vigilo molt a què m'exposo perquè m'afecta: llibres, pel·lícules, sèries de televisió. I després de llegir aquest article de Carles Capdevila, he vist clar que també amb les persones cal fer una bona tria.

"Les incerteses" em sembla un gest de generositat per part de Jaume Cabré. És d'aquelles persones amb qui em passa que, quan hi entro en contacte (en aquest cas mitjançant la lectura), m'entren ganes de ser més culta, de posar més intenció a tot allò que depèn de mi.

Què us sembla si poso el punt i final d'aquest post aquí, apagueu l'ordinador i aneu corrents a llegir aquest regal que ens ha fet Jaume Cabré a tots plegats?

Nota: Mai havia perdut un llibre. Mai. Jo, un llibre! Doncs a 40 pàgines del final d'aquest, que m'estava entusiasmant, va i el perdo al metro. En dilluns, tu. No m'ho podia creure. Òbviament, me l'he comprat (no dic "tornar a comprar" perquè, a més, el primer exemplar era un regal, cosa que encara va fer empitjorar l'enuig de la pèrdua). En fi, espero que qui el trobés al metro l'hagi llegit, si més no.

El llibre és: Les incerteses. Sobre la creació del món. Cabré, Jaume. 192 pàg. Proa. Barcelona, 2015. ISBN: 978-84-7588-547-6

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada